Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et ennetada infarkti)
From: "Taavi Tillmann" <[email-masked]>
To: "RIK info" <[email-masked]>
Cc: "Nikita Umov" <[email-masked]>
Date: Fri, 23 Feb 2024 10:39:45 +0200

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Vabandan, et minu eelmine andmete saamise taotlus oli liiga pikk. Manuses
lühem taotlus. Vajadusel saame seda kohandada või täiendada.

Te ei küsinud miks me andmeid vajame. Lisan siiski lühidalt, et Tartu
Ülikool on avalik-õiguslikust juriidilisest isikust teadus- ja
arendusasutus kes vajab andmeid Tartu Ülikooli seaduses (§ 2 lg 3) pandud
avalik-õigusliku haldusülesande täitmiseks, täpsemini teadustöö tegemiseks
ja edendamiseks.

Lisan igaks juhuks ka kaasa esindusõigusliku staatuse kinnituse.

Ette tänades,

Taavi

Taavi Tillmann

Rahvatervishoiu kaasprofessor  |  5342 6963

Peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut  |  Tartu Ülikool

From: RIK info <[email-masked]>
Sent: 01 February 2024 14:14
To: Eve Pehter <[email-masked]>
Cc: Taavi Tillmann <[email-masked]>
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tere

Täname volituse eest.

Jääma ootama digitaalselt allkirjastatud taotlust.

Taotlus peab olema adresseeritud Registrite ja Infosüsteemide Keskusele,
kus on välja toodud milliseid andmeid soovitakse just meie käest tellida.

Täiendavalt lisan, et eelnevalt saadetud dokumendid ei ole piisavad
andmete saamiseks.

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Margit Parve

Spetsialist

Klienditoe tiim

Registrite ja Infosüsteemide Keskus

info <mailto:[email-masked]> @rik.ee

<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-syste
ms>

<https://www.facebook.com/pages/Registrite-ja-Infos%C3%BCsteemide-Keskus/1
15173698595077?ref=hl>

 <http://www.rik.ee> www.rik.ee

Käesolev kiri on asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teave ning mõeldud
ennekõike kirja päises nimetatud isikule. Kui olete saanud kirja eksituse
tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja saatjat ja kustutage kiri koos
kõikide lisadega.

From: Eve Pehter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: Wednesday, January 31, 2024 10:09 AM
To: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >;
RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Vs: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Edastan Taavi Tillmanni volituse.

Lugupidamisega

Eve Pehter

TÜ kantselei jurist

7376106

Saatja: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]>
>
Saatmisaeg: reede, 19. jaanuar 2024 11:29
Adressaat: RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Koopia: Eve Pehter <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Teema: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et ennetada
infarkti)

Tere Margit ja RIK

Tänud selgitamast. Oleme nõus. Minu kolleeg Eve saadab Teile peatselt
(minu puhkuse ajal) rektori poolt allkirjastatud PDF faili, kus on näha,
et mina olen antud päringu esindusõiguslik isik.

Manuses on allkirjastatud andmeväljastuse taotlus, kus märkisin kollaseks
RIKi puudutavaid asju.

(Panen igaks juhuks ka siin kaasa eetika komitee loa.) Andke palun teada,
kui soovite lisa infot või materjale.

Ette tänades,

Taavi

Taavi Tillmann

Rahvatervishoiu kaasprofessor  |  5342 6963

Peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut  |  Tartu Ülikool

From: RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 16 January 2024 11:49
To: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tere

Andmete väljastamiseks palume esitada ametlik esindusõigusliku isiku poolt
digitaalselt allkirjastatud taotlus aadressile [email-masked]
<mailto:[email-masked]> .

Lugupidamisega

 <http://www.rik.ee/>

Margit Parve

Spetsialist

Klienditoe tiim

Registrite ja Infosüsteemide Keskus

info <mailto:[email-masked]> @rik.ee

<http://www.linkedin.com/company/centre-of-registers-and-information-syste
ms>

<https://www.facebook.com/pages/Registrite-ja-Infos%C3%BCsteemide-Keskus/1
15173698595077?ref=hl>

 <http://www.rik.ee> www.rik.ee

Käesolev kiri on asutusesiseseks kasutamiseks mõeldud teave ning mõeldud
ennekõike kirja päises nimetatud isikule. Kui olete saanud kirja eksituse
tõttu, palun teavitage sellest kohe kirja saatjat ja kustutage kiri koos
kõikide lisadega.

From: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Monday, January 15, 2024 10:45 AM
To: RIK info <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et ennetada
infarkti)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud RIK

Oleme Tartu Ülikoolis alustamas teadusprojekti ja loodame selle raames
kasutada kinnistusraamatu ja äriregistri informatsiooni. Projekti eesmärk
on luua riskiennustus kalkulaator mis ennustab millistel tervetel
inimestel on piisavalt suur südamerabanduse risk, et neile pakkuda
ennetavat ravimit. Projekt testib laiemat paradigmat, et erinevate
riiklike andmete turvaline integreerimine toob kodanikele käegakatsutavat
kasu. Projekt käigus soovime analüüsida lingitud ja pseudonüümitud andmeid
erinevatest andmebaasidest. Juhul kui Teil on huvi, siis manuses olev
eetikakomitee taotlus ja luba selgitab seda detailsemalt. DOC failis
värvisin kollaseks aspekti mis võivad just RIKi huvitada.

Justiitsministeerim on allpool kinnitanud oma huvi ja nõusolekut andmeid
jagada.

Kui oleksite põhimõtteliselt nõus meid aitama andmete väljastamisega, siis
järgmine samm oleks järgnev. Meil on vaja edastada Teie astutuse ühe
andmetöötleja Eesnimi, Perekonnanimi ja isikukood Siseministeeriumile.
Nemad loovad krüpteeritud andmevõtme, mida saavad avada vaid nimetatud
isikud. Kas Teile sobiks, kui edastate enda andmetöötleja info mulle
e-kirja teel? Siis kui kõik andmebaasid on mulle vastanud, edastan loetelu
andmetöötlejatest Siseministeeriumile (kasutades nende Rahvastikuregistri
juurdepääsutaotluste portaali).

Ette tänades,

Taavi

From: Kadri Laud <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 15 January 2024 10:22
To: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tere!

Meie poolt on nõusolek olemas ja saate otse nüüd taotlusega RIKi poole
pöörduda.

Saatke neile palun taotlus  <mailto:[email-masked]> [email-masked] ja nad ise
suunavad õigele inimesele.

Parimate soovidega

Kadri Laud
nõunik | Kohturegistrite talitus
5393 8988

Justiitsministeerium
Suur-Ameerika 1 | 10122 Tallinn
620 8100 | www.just.ee <https://www.just.ee/>  | @Justiitsministeerium

From: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Friday, January 12, 2024 6:28 PM
To: Kadri Laud <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere!

Aitäh kiire vastuse eest.

Muuhulgas oleme nüüdseks saanud eetilise kooskõlastuse. Saan aru, et see
pole antud kahe registri puhul otseselt vajalik. Aga edastan selle ikkagi,
et Teil oleks rohkem tausta kinnitust, et näiteks andmete turvaline
töötlemine, ülekaalukas avalik huvi ja muud põhimõtted on täidetud.

Mina tõlgendan Tartu Ülikooli seaduse § 2(3) kui:

Ülikool on universaalne integreeritud teadus- ja õppeasutus. Ülikooli
eesmärk on edendada teadust, pakkuda teaduse arengule tuginevaid
kõrghariduse omandamise võimalusi kõrgharidustaseme kolmel astmel ning
osutada õppe- ja teadustegevusel põhinevaid avalikke teenuseid.

Seega antud projekti käigus Tartu Ülikool täidab oma avalik-õigusliku
ülesannet ja selle alusel me andmeid küsime.

Juhul kui Teie sellega nõustute, siis me võiks edasi liikuda andmete
väljastamisega. Meil oleks vaja tuvastada ühte või kahte nimetatud
töötajat kes saavad õiguse avada krüpteeritud andmevõtit ja sealt näha
valimis olevate kodanike isikukoode. Kas saate mind aidata, kelle poole ma
peaksin nüüd edasi pöörduma? Näiteks, kas edastan meie kirjavahetuse
<mailto:[email-masked]> [email-masked] ile?

Ette tänades,

Taavi

Taavi Tillmann

Rahvatervishoiu kaasprofessor  |  5342 6963

Peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut  |  Tartu Ülikool

From: Kadri Laud <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Sent: 08 November 2023 15:01
To: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tere!

Tore, et Teil asjad liiguvad.

Kinnistusraamatu puhul on õiguslikuks aluseks
<https://www.riigiteataja.ee/akt/dyn=126062020009&id=113032019088!pr77b1lg
4> kinnistusraamatuseaduse § 74 lõige 1 (kinnistusraamatu avalikkus) ning
771 lõige 4 ja § 7716 lõiked 2 ja 4, mille alusel on justiitsminister
kehtestanud kinnistusraamatu andmetöötluskeskuse korra
<https://www.riigiteataja.ee/akt/126062020009>  määruse. Määruse § 6 lg 1
p 6 kohaselt väljastatakse elektroonilise kinnistusraamatu andmeid,
sealhulgas kinnistustoimiku andmeid, tasuta avalik-õiguslikust
juriidilisest isikust teadus- ja arendusasutusele seadusega pandud
avalik-õigusliku ülesande täitmiseks.

Äriregistri puhul on õiguslikuks aluseks
<https://www.riigiteataja.ee/akt/dyn=119012023001&id=123122022024!pr32lg2>
äriregistri seaduse § 30 (äriregistri avalikkus) ning § 32 lõiked 2 ja 4,
mille alusel on justiitsminister kehtestanud määruse
<https://www.riigiteataja.ee/akt/119012023001>  registrist andmete
väljastamise kohta.

Parimate soovidega

Kadri Laud
nõunik | Kohturegistrite talitus
5393 8988

Justiitsministeerium
Suur-Ameerika 1 | 10122 Tallinn
620 8100 | www.just.ee <https://www.just.ee/>  | @Justiitsministeerium

From: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Wednesday, November 8, 2023 12:25 PM
To: Kadri Laud <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Cc: Siret Neeve <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere Kadri

Aitäh kiire ja toetava vastuse eest Juulis. Plaaneritud teadustööd
eetiline kooskõlastamine on kolmandas taotluses ja eeldatavasti
lõpusirgel. Selle raames oleme koostanud muuhulgas andmekaitsealase
mõjuhinnangu. See osutas, et Andmekaiste Inspektsiooni ei peagi projekti
kaasama ega teavitama (lisan manusesse, aga Te ei pea lugema). Selle
otsusega nõustus ka TÜ Inimuuringute eetikakomitee. Samuti olen ma
viimastel kuudel paremini mõistnud milline asutus vastutab millise
funktsiooni eest.

Eetikakomitee taotlus on menetlemisel (lisan manusesse, aga Te ei pea
lugema). See hindab eeskätt eriliiki andmete (näiteks terviseandmete)
töötlemise plaani kooskõla seaduse ja eetikanormidega. Lisaks vajab uuring
ka mitte-eriliiki isikuandmeid Kinnistusraamat ja Äriregistrist. Ei
eetikakomitee ega mina kui uurija ei tea millis(t)e seadus(t)e alusel
Justiitsministeerium ja/või Registrite ja Infosüsteemide Keskus tohib
pseudonümiseeritud andmeid antud teadustöö vajadusteks jagada. Seega
eetikakomitee palus mult Teie käest üle küsida järgnevalt: millise seaduse
alusel tohite andmeid meile väljastada? Nii minu kui eetikakomitee arusaam
on, et sellealane otsus ja vastutus jääb Teie teha. Me saame Teid aidata
ja toetada, aga otsus ja vastutus jääks Teile.

Juhul kui peatselt saame eetikakomitee kooskõlastuse, siis võite seda
hinnangut siiski arvestada oma otsust tehes. Nimelt, eetikakomitee hindab
muuhulgas ka seda, kas esiteks terves uuringus (sh. kasutades ka
Kinnistusraamatu ja Äriregistri andmeid) eksisteerib või puudub
ülekaalukas avalik huvi, ja teiseks kas terves uuringus (sh. kasutades ka
Kinnistusraamat ja Äriregistri andmeid) andmesubjekti õiguste riive (sh.
privaatsuse riive ja andmesubjektilt nõusoleku mitte küsimine) on
proportsionaalne ja vajalik teadusuuringu teostamiseks. Seega võite seda
hinnangut arvestada, kui otsustate kas andmeid meie uuringu tarbeks jagada
või mitte.

Meelsasti arutan lähemalt kui Teil peaks esinema küsimusi või keerukusi.

Veekord ette tänades,

Taavi

Taavi Tillmann

Rahvatervishoiu kaasprofessor  |  5342 6963

Peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut  |  Tartu Ülikool

From: Kadri Laud < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Sent: 31 July 2023 11:34
To: Taavi Tillmann < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Cc: Siret Neeve < <mailto:[email-masked]> [email-masked]>
Subject: RE: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et
ennetada infarkti)

Lugupeetud Taavi Tillmann

Täname Teid kirja eest!

Teie poolt küsitud kinnistusraamatu ja äriregistri andmeid saame
pseudonümiseerida ja Teile edastada. Detaile täpsustaks siis, kui Teie
projekt on alanud ning tellimus meieni jõudnud.

Meie infosüsteemide volitatud andmetöötleja on Registrite ja
Infosüsteemide Keskus ( <mailto:[email-masked]> [email-masked]), kes hakkaks
Teile andmeid väljastama.

Lugupidamisega

Kadri Laud

Nõunik

Justiitshalduspoliitika osakond

Justiitsministeerium

5393 8988
 <http://www.just.ee/> www.just.ee

 <https://www.facebook.com/Justiitsministeerium/>
<https://www.flickr.com/photos/140643987@N02/albums>
<https://www.youtube.com/user/justiitsministeerium>

From: Taavi Tillmann <[email-masked] <mailto:[email-masked]> >

Sent: Friday, July 14, 2023 5:25 PM
To: JM info Shared MB
Subject: Kinnistusraamatu ja äriregistri andmete kasutamine (et ennetada
infarkti)

Tähelepanu! Tegemist on välisvõrgust saabunud kirjaga.
Tundmatu saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Lugupeetud Justiitsministeerium

Oleme Tartu Ülikoolis alustamas ühte teadusprojekti ja loodame selle
raames kasutada kinnistusraamatu ja äriregistri informatsiooni.

Projekti eesmärk on luua riskiennustus kalkulaator mis ennustab millistel
tervetel inimestel on piisavalt suur südamerabanduse risk, et neile
pakkuda ennetavat ravimit. Mullu suri Eestis seetõttu
<https://www.tai.ee/en/node/11799> 7702 inimest. Ennetav ravi võiks siin
ära hoida kuni  <https://pubmed.ncbi.nlm.nih.gov/27616593/> 20-40%
juhtudest, tuues seega arvestatavat tervisekasu sadadele Eesti elanikele
iga aasta. Lisaks plaanib projekt vähendada tervise ebavõrdsusi
sotsiaalmajanduslikelt nõrgemate inimeste seas, mis on üks
<https://www.sm.ee/rahvastiku-tervise-arengukava-2020-2030>
Sotsiaalministeeriumi prioriteetidest. Projekt testib laiemat paradigmat,
et erinevate riiklike andmete turvaline integreerimine toob kodanikele
käegakatsutavat kasu. Projekt käigus soovime analüüsida lingitud ja
pseudonüümitud andmeid erinevatest andmebaasidest. Manuses selgitab seda
detailsemalt eetikataotlus Eesti bioeetika ja inimuuringute nõukogule
(EBINile). Siin värvisin kollaseks aspekti mis võivad
Justiitsministeerimit huvitada.

Loodame peatselt saada kooskõlastust nii EBINi, kui Tartu Ülikooli
inimuuringute eetika komitee, kui ka Andmekaitseinspektsiooni käest. Minu
küsimus on järgnev.

Juhul kui me oleme saanud kooskõlastus ülaltoodud kolme asutuse käest
(EBIN, TÜIUEK, AKI), siis kas seejärel saab Justiitsministeerium
väljastada Tartu Ülikoolile pseudonüümitud andmeid kinnisvarade ja
ärivarade kohta vahemikus 2012-2016.a.?

Ma mõistan, et meie päring võib mõnedele tunduda päris töömahukas. Kuna
kaasatud on ka mitmeid avaliku sektori andmete omanikke ja riigiasutusi,
saame vahendada asutuste vahelist koostööd ja tehnilist tuge, et
teostatavust suurendada ja võimaldada.

Kokkuvõtteks oleksin tänulik Teile igasuguse, abi ja peegelduste eest mida
saate pakkuda.

Usun, et sellest projektist võib tulla nii Eesti kui teiste riikide rahva
tervisele väga suur kasu.

Ette tänades,

Taavi

Taavi Tillmann

Rahvatervishoiu kaasprofessor  |  5342 6963

Peremeditsiini ja rahvatervishoiu instituut  |  Tartu Ülikool

Geenivaramu, Genoomika instituut  |  Tartu Ülikool